메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
천경록 (광주교육대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제61집
발행연도
2016.6
수록면
1 - 26 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper surveyed the articulation of Korean language subject hereafter KLS) between the Kindergarten and 1st grade of Primary school. Two versions of questionnaire were developed, and total 174 Kindergarten and Primary teachers participated. As a result, the articulation between the K and 1st grade was average level. However, half of K and Primary teachers don"t understand clearly each others curriculum contents. There were no systematic career education about articulation during teacher education. Co-development of the Kindergarten and Primary curriculum, and activation of teacher in-service education were preferred as the strategies for improving articulation. Related the beginning literacy instruction, most of teachers preferred to include it both of the Kindergarten and primary curriculum, and teach it from Kindergarten to Primary school.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 조사 내용과 조사 방법
Ⅲ. 결과, 논의 및 시사점
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-373-000810230