메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박정선 (명지전문대학)
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제47집 제3호
발행연도
2016.9
수록면
1 - 17 (17page)
DOI
10.15854/jes.2016.09.47.3.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the effectiveness of empathy education through infant care activities for the improvement of character education in a class for 5-year olds and the effects of such activities on children. The study was conducted for one semester, and data such as observation records, daily educational schedules, video recordings, teacher interviews, study journals and parent interviews were gathered for analytical purposes. The results were as follows: First, empathy education was successfully conducted through infant care activities appropriate for 5-year old children; second, the study found the activities to have a positive effect on children, such as fostering an empathetic attitude toward their peers and increasing the use of vocabulary that expressed empathetic feelings.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 해석
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-370-001400224