메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유한나 (이화여자대학교) 이승연 (이화여자대학교)
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제48집 제4호
발행연도
2017.12
수록면
21 - 56 (36page)
DOI
10.15854/jes.2017.12.48.4.21

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this qualitative study was to look into the exploration and play of 12- to 18-month-old infants in an infant education and care setting, focusing on the beginning, development, and ending of their exploration and play. The participants of this study were five infants (12- to 18-month-olds) attending an infant class in K childcare center in Seoul, and the data were generated through observations, interviews, and related documents. The results of this study are as follows. First, the exploration and play of the infants started by selecting a toy for himself/herself, by coming across a toy, by becoming interested in actions of peers or teachers, and by accepting teachers’ suggestions. Second, the exploration and play of the infants developed through exploring the characteristics of the toys, through alternating between exploration and play, and through utilizing the toys. Third, the exploration and play of the infants ended by encountering another object of attention, by needing physical or emotional care, by having conflicts with peers, and by not getting timely support. These results imply the need for an in-depth understanding of infants’ exploration and play, and the significance of interacting with infants and developing a curriculum for infants based on understanding.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과 및 해석
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0