메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제14권 제2호
발행연도
1993.12
수록면
49 - 63 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effects of problem solving interaction through puppetry on interpersonal problem solving thinking. The subjects were 60 children, ranging in age from 69 to 72 months. All subjects were randomly assigned to one of three experimental groups: the control group with no treatment, the puppetry group, the puppetry problem solving interaction group. The treatment covered 4 weeks. The instrument was based on Shure and Spivack`s(1974) Preschool Interpersonal Problem Solving (PIPS) test. The data were analyzed with paired t-test, one-way ANOVA, Tukey test, percentage, and Kendall`s τ. There were significant differences among the three groups in the frequency of solving interpersonal problems. The problem solving interaction with puppetry group was the most effective on Interpersonal Cognitive Problem Solving Strategies. These results showed that problem solving interaction with puppetry is effective in cultivating young children`s interpersonal problem solving thinking.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002113839