메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이형석 (인하대학교) 서형준
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제29권 제4호 (통권 제116호)
발행연도
2017.4
수록면
295 - 312 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Tourism which is called Industry without chimneys is considered as new growth engine that could rise economic growth and nation brand. The purpose of study is to analyze how sustainable management of hotel industry influences on customer behavioral intention. For the empirical study, we distributed questionnaires to Chinese tourists that hold a large majority in domestic foreign tourists and made them evaluate level of sustainable management of hotels which they stayed. By using collected questionnaires, we drew empirical result through SEM model. Result shows that economic and environmental sustainable management have positive impacts on customer satisfaction. But social sustainable management does not have significant impact on customer satisfaction. Although economic, environmental and social sustainable management do not have significant impact on customer behavioral intention, it revealed economic and environmental sustainable management influence customer behavioral intention with customer satisfaction as mediating variable. The implication of the research is that through comprehensive endeavor considering sustainability, hotel industry needs raise the customer satisfaction and it finally makes possible to raise customer behavioral intention.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰과 가설설정
Ⅲ. 연구방법
Ⅴ. 분석결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-323-000823822