메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황미영 (부경대학교) 원효헌 (부경대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제29권 제3호 (통권 제87호)
발행연도
2017.6
수록면
909 - 919 (11page)
DOI
10.13000/JFMSE.2017.29.3.909

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to apply the learning clinic program to the maladjusted children to help the cognitive processing style, sense type and learning strategy. The results were as follows.
First, the cognitive processing style of low-grade elementary school children is divided into the concept of sequential low-order style, which analyzes information sequentially and consecutively, concrete thinking style that processes real and direct information coming in from outside, and invisible principle or information. The abstract cognitive thinking style improved after the process before the program proceeded. However, There was no meaningful result in the simultaneous processing cognitive style which had excellent intuition and emotion and likes change.
Second, the temporal lobe in which the linguistic activity is viewed, heard and spoken in the sensory type, the function of the occipital lobe in which the character or the language is processed is improved, but the function of the parietal lobe in moving and manipulating the body is not significant. Finally, factors that contribute to learning such as sincerity, learning initiative, study method, study habits, and concentration are helpful in learning and school life.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 학습부적응 아동들의 인지처리양식
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 분석 결과
Ⅴ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-454-000907878