메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박연복 이문수 (한국교육과정평가원)
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제48집 제3호
발행연도
2017.9
수록면
139 - 164 (26page)
DOI
10.15854/jes.2017.09.48.3.139

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effect of ability grouping on middle school students’ improvement in English and Math. The students’ achievement scores was the dependent variable, and the decision of whether to implement ability grouping and number of implementation were the independent variables. The data used for this study were from the 1st to 3rd wave of the Korean Education Longitudinal Study 2005. In total, 108 schools and 3,863 students for English and 110 schools and 3,933 students for math were analyzed. The results of the study are summarized as follows. The implementation of ability grouping did not have any meaningful effect on students’ academic achievement growth and the number of implementation ability grouping showed different effects according to the subjects. Results suggest that the effect of ability grouping on students’ achievement growth could be different depending on subjects, timing, and continuity.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 논의
References

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-370-001335342