메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
연구보고서
저자정보
신기동 (경기연구원) 배영임 (경기연구원) 조영진 (경기연구원) 신혜리 (경기연구원)
저널정보
경기연구원 정책연구 [정책연구 2017-40] 경기도 뷰티산업 육성방안 연구
발행연도
2017.8
수록면
1 - 199 (199page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to support the establishment of the Comprehensive Plan for the Promotion of Beauty Industry, enacted in Gyeonggi Province. To this end, it aims to present the long-term strategies for promoting the beauty industry in the Gyeonggi Province and the implementation of policies by policy sectors. The research methodology is focused on developing policies based on on-site policy demand surveys, such as professional consultative meeting, in-depth interviews, and policy preference surveys.
As a result of the study, 40 policy measures were taken to implement the plan for the establishment of a comprehensive plan for the promotion of the beauty industry. It has also presented a detailed description of the background, necessity, basic direction, and implementation alternatives for most measures. The following nine measures have been assessed to have a very high degree of policy reflection priorities :
- Installation of the Support Center for Beauty Industry in Gyeonggi Province
- Developing an efficient collection and delivery system of information related to R&D and overseas markets
- Support for product certifications / clinical tests
- Continuous support for GMP certification
- Support for improved marketing capabilities
- Establish a one-stop export support service system
- Support for the advertisement of high-quality beauty companies to attract superior talent
- Reeducation services program for beauty service workers
- Investigation of unfair trading practises in cosmetics manufacturing sector
Given the importance of the customer-oriented approach for the promotion policy of the beauty industry, the absolute majority of the 40 policy measures presented by the study reflect the needs of companies. Moreover, all of the proposed measures may be contained in the comprehensive plans for the next five years, but for the establishment of yearly implementation plans, it will be necessary to review the needs and preferences of the measures and to establish priorities of the measures each year, and then set up a demand response policy system. In this regard, the proposed priorities assessment of the policy measures based on the subjective judgment of the researchers only reflects the policy demand at this point, so for the implementation plan to be established annually, a reassessment of the policy demand to be carried out on the basis of demand survey.

목차

[표지]
[연구요약]
[차례]
표차례
그림차례
[제1장 서론]
1. 연구 목적
2. 뷰티산업의 정의
[제2장 뷰티산업의 현황]
제1절 경기도 뷰티산업의 현황과 변화추이
제2절 뷰티산업의 문제점과 발전과제
[제3장 뷰티산업 관련 정책동향]
제1절 뷰티산업 관련 법규
제2절 정부의 뷰티산업 정책동향
제3절 경기도의 뷰티산업 정책동향
제4절 정책동향 요약 및 시사점
[제4장 경기도 뷰티산업 육성정책 수요조사]
제1절 조사 개요
제2절 뷰티제조업의 현황과 문제점
제3절 뷰티제조업 정책지원 선호도
제4절 뷰티서비스업 실태와 정책과제
[제5장 경기도 뷰티산업 육성방안]
제1절 뷰티산업 실태와 정책수요 종합분석
제2절 경기도 뷰티산업 육성정책의 방향과 실행대안
[제6장 요약 및 결론]
1. 요약
2. 결론 및 정책제언
[참고문헌]
[Abstract]
[부록]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-309-001554159