메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박지민 (경북대학교) 김석란 (경북대학교) 정재우 (경북대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 한국서비스경영학회 학술대회 2017년 한국서비스경영학회 추계학술발표대회
발행연도
2017.11
수록면
73 - 81 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this paper is to find factors of service quality in an Art museum based on the combination of SERVQUAL and HISTOQUAL dimensions. Futhermore, the paper studies the relationship among the service quality, customer satisfaction and customer loyalty using the identified factors of the service quality. The questionnaire is distributed to visitors from Deagu Art museum and a total of 221 meaningful questionnaires were obtained. The results show that the museum visitors’ perception could be best explained by three service quality dimensions named as Quality of exhibition, Access, and Empathy. Also customer satisfaction effectively mediates the relationship between service quality and customer loyalty. Finally, in order to create added value beyond the fundamental roles, it is needed to communicate with the visitors to make differentiation from other art museums based on the specificity of the Daegu region.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-324-001663223