메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제30권 제1호(통권 제125호)
발행연도
2018.1
수록면
221 - 240 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study extend a theory of Rapo in the context of airline service customers. This study also examine the effect of The Rapo – building on satisfaction, customer citizenship behavior(CCB) between customers and airline flight attendants. The findings of this study are summarized as follows. First, uncommonly attentive behavior and courteous behavior of Rapo have direct positive effects on satisfaction. Second, uncommonly attentive behavior and courteous behavior of Rapo have positive effects on customers" loyalty and customer participation behavior of CCB as mediating role of satisfaction. Third, information sharing behavior of Rapo has a direct positive effect on all latent variables of CCB. Forth, satisfaction has a direct positive effect on all latent variables of CCB. This result is accord partially with previous literature reviews about satisfaction and quality of relationship in the field of tourism research. By results of this study, flight attendants" attitude and efforts to bulid Rapo with customers, such as uncommonly attentive behavior and courteous behavior, are very important factors to increase customers" satisfaction and CCB. Also, customers" satisfaction will motivate CCB.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0