메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정정교 (상명대학교) 이원석 (상명대학교)
저널정보
질적연구학회 질적연구 질적연구 제19권 제1호
발행연도
2018.5
수록면
22 - 30 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The main purpose of this study was to understand evaluation for software education in elementary school. Methods: This study use Convergent Parallel Design of mixed method. Quantitative and qualitative data gathered in elementary software research schools were analyzed to find out present state and problem of evaluation. Results: The characteristics of the software education evaluation identified by the quantitative and qualitative data are as follows: Evaluation is primarily performed on performance assessment. Formative evaluation is actively utilized. Students’ participation in evaluation is emphasized. Informal evaluation is mainly performed. There is a difference in teachers’ perception of the evaluation methods. Conclusion: Evaluation in software education should be performed through performance assessment, formative evaluation, active participation of students. In addition, the understanding of computational thinking and the development of concrete evaluation methods of computational thinking.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의
결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-307-002232054