메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국미술연구소 미술사논단 美術史論壇 第46號
발행연도
2018.6
수록면
125 - 138 (14page)
DOI
10.14380/AHF.2018.46.125

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Kim Whanki, an artist who represents twentieth century Korean art, had a close relationship with the art world of Japan. During his sojourn in Japan throughout the 1930s’, Kim submitted his artwork to the Nika Art Exhibition and joined the Free Artists Association(Jiyu Bijutsuka Kyokai). In short, Kim was trained as and became an artist in the art world of Japan, or more specifically in the context of the abstract art movement of Japan. By focusing on the footsteps Kim left in Japan which has been relatively less well-known, this article aims to examine an aspect of the pre-war history of artistic exchange between Korean and Japan, and the unique qualities of the art world of Japan in Kim’s time.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 1930년대 일본
Ⅲ. 1930년대의 일본미술
Ⅳ. 김환기의 일본에서의 활동
Ⅴ. 자유미술가협회와 김환기
Ⅵ. 맺음말
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-650-003125727