메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김원경 (가톨릭관동대학교) 육현철 (한국체육대학교) 김범 (경동대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제74호
발행연도
2018.11
수록면
253 - 266 (14page)
DOI
10.51979/KSSLS.2018.11.74.253

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to empirically analyze the effcet (relationship) of commercial sports center instructors’ customer orientation & empowerment on service climate, organizational identification and organizational conflict & turnover intentions through structural equation model analysis. For this purpose, the study set 198 instructors at ten commercial sports centers located in Gyeonggi-do as the research subjects. In an effort to verify the proposed structural model, the study used IBM SPSSWIN Ver. 21.0 and AMOS 18.0. As a result, first, customer orientation didn’t have a positive effect on service climate. Second, empowerment had a positive effect on service climate. Third, service climate had a positive effect on organizational identification. Fourth, organizational identification didn’t have a positive effect on organizational conflict. Fifth, organizational identification didn’t have a postiive effect on turnover intentions. Sixth, organizational conficlt didn’t have a positive effect on turnover intentions.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-692-000143985