메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김수연 (안양대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제87집
발행연도
2018.12
수록면
105 - 123 (19page)
DOI
10.21296/jls.2018.12.87.105

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to probe the effect of the genre-based teaching approach on the English reading ability of L2 learners at beginning and advanced levels. There is little known about how the genre-based teaching approach is related to L2 reading ability due to a lack of studies. Therefore, this study investigated how genre-based teaching approach affects the reading ability of L2 learners. The genre-based teaching approach was conducted for 45 college students for 15 weeks. The results show that the genre-based teaching approach had a significant influence on the participants in both levels, but more on the advanced ones. Reading comprehension was significantly improved for both beginning and advanced learners. This means the reading ability of the advanced L2 learners improved significantly more than it did for the beginners. The result implicates that L2 teachers should consider the language levels of L2 learners when they apply the genre-based teaching approach to English classes.

목차

1. 서론
2. 문헌연구
3. 연구방법
4. 연구결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0