메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신철하 (강원대학교)
저널정보
한국어문학회 어문학 語文學 第143輯
발행연도
2019.3
수록면
373 - 394 (22page)
DOI
10.37967/emh.2019.03.143.373

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This is a writing experiment as a critical intervention on the film 〈POETRY〉. The theme of the experiment is ‘mourning’ as a conscious sympathy to the death of others, and ‘becoming a poet’ in the way of mourning. The movement of ‘Mija’ is a divine, absolute, and the ethics of labor. Becoming a poet of ‘Mija’ is the aporia that the person facing the violence and death must bear. That is, every road to a destination. In this sense, the ‘disappearance’ of the Mija is toward the definition of life. Justice does not exist without the experience of aporia. The definition of Mija is an experience of something that cannot be explained. The apologetic experience of dominating the language of the Mija confronts a ghostly adventure that we can experience when we reach a point where we can finally dismantle ourselves in the face of certain events. In this respect, Mija firsts and lastly completes to ‘The Song of Anes’ in the movie 〈POETRY〉 is the voice of a spectre. Becoming a poet is one of the state of situation in attaining to her aporia experience. We can say that this is humanistic in the true sense of the word.

목차

1. 비평으로서의 ‘유령’
2. 〈시〉와 시인되기
3. 에필로그
참고문헌
Abstract

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-810-000527669