메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신소나 (한라대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제24권 제2호
발행연도
2019.5
수록면
275 - 293 (19page)
DOI
10.46449/MJELL.2019.05.24.2.275

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to show whether and how university learners show any significant difference in the level of acquisition of information structure after a learning process. In order to fulfill the purpose, 17 participants answered some survey and research questions before and after learning the basic notion of information structure focusing on expletive, passive and inversion sentences. The result shows that there is no significant difference in the acquisition level on expletives but there is on passive and inversion sentences. It means that what should be more focused on when learning or teaching information structure is expletive there sentences. Also, the main reason for the low level of acquisition on three sentence types before learning is not because the notion is difficult but the students did not learn about them based on information structure.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 정보구조
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-740-000791024