메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
관광경영학회 관광경영연구 관광경영연구 제20권 제5호
발행연도
2016.1
수록면
405 - 427 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates factors that influence foreign customers’ satisfaction and behavioral intention towards medical services in South Korea. In particular, the relationship between medical service attributes including cultural distance, medical service components and convenience, on the one hand, and satisfaction and behavioral intention, on the other hand, is explored. The results of the study indicate that medical service attributes have a significant positive effect on satisfaction level of patients from Russia and Central Asian countries. Moreover, satisfaction influences such behavioral intentions as revisit intention and word-of-mouth intention. Hence, the more patients are satisfied with medical services provided, the higher the probability that they will return to the provider or recommend it to others. Accordingly, satisfaction level of international patients has to be continuously monitored to increase favorable behavioral intentions. However, our findings indicate that medical service attributes have no effect on behavioral intention of foreign customers. Thus, further research should be conducted on the topic.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (55)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0