메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이염 (우송대학교 일반대학) 김혜선 (우송대학교) 민보영 (우송대학교 호텔관광경영학과)
저널정보
한국호텔리조트학회(구 한국호텔리조트카지노산학학회) 호텔리조트연구 호텔리조트연구 제22권 제2호
발행연도
2023.4
수록면
217 - 237 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to study how the quality of medical services of Chinese medical tourists affects perceived values, attitudes, and behavioral intentions. Based on this research purpose, a survey was conducted on Chinese people with experience in Korean medical tourism, and a total of 354 questionnaires were used to verify the hypothesis. Results are as follows: first, it was found that reliability, type, responsiveness, and certainty of medical service quality had a significant positive (+) effect on perceived value, but empathy did not have a significant effect on perceived value. Second, perceived value had a significant positive (+) effect on attitudes. Third, attitudes were found to have a significant positive (+) effect on behavioral intention. Therefore, this study aims to present a marketing strategy for attracting Chinese medical tourists by Korean medical institutions by identifying factors affecting behavioral intention.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0