메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제29권 제3호
발행연도
2003.1
수록면
191 - 213 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kil-SuThe positive interpretation of learner errors shows that errors are systematic and that they are to reveal the learners' transitional competence, i.e., how well they process the target language. The researcher has explored both the typology of the errors Korean college freshmen made in their essay assignment and the possible source of the errors so as to find out the aspects of the students' L2 processing and of their L2 acquisition. The subjects were made up of 20 medical students and 20 non-medical students studying at a university in Seoul. Data elicitation was done via the evaluation of the T-unit performance and the identification of the 13 morpho- syntactic error types. The results net: (1) varying degrees of analogy or overgeneralization errors; (2) the simplification or addition of morpho-syntactic units to economize the information processing; (3) transfer phenomena equivalent to juxtapositional speech, etc. These errors seem to contain a certain complexity that cannot be fully interpreted only in terms with the traditional view of L2 processing. It appears that the explanation must involve either the Pidginists' theory or the multifaceted network architecture of Connectionism. The findings of the study are also thought to indicate that there must be a careful way to be developed for helping the students emerge from the possible pidginization or fossilization of their L2 system.<Anyang University>

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0