메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제37권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
269 - 286 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, 61 secondary biology teachers' experiences and opinions of experiments on photosynthesis and respiration were surveyed and analyzed to improve experimentations. Using open- ended questionnaire, experiences, difficulties, inconveniences and questions about 6 photosynthesis and respiration experiment themes (Identifying materials needed in photosynthetic process, Identifying gases generating from photosynthetic process, Exchanging gases in photosynthesis and respiration, Respiration of plants, Interdependence of animal and plant, Photosynthetic rate by light intensity) in the 7th secondary science and biology textbooks were surveyed. As a result, teachers had more experiences of the experiments in middle school level. And the following 3 points were commonly observed from the survey of the opinion of the teachers: the experiments on photosynthesis and respiration presented in textbooks requires a long time period for the observation of their significant reactions, information on experiment method is lacking, and the results of many experiments are not consistent with the scientific knowledge presented in textbooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0