메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제36권 제4호
발행연도
2008.1
수록면
537 - 554 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, the understanding, performance and difficulties of middle and high school students(129 eighth graders, 131 tenth graders, and 111 eleventh graders) with respect to three experiment themes such as the photosynthesis and respiration of the plant, interdependence between animals and plants and effect of light intensity on photosynthetic rate were examined. In the three experiments on photosynthesis and respiration involving middle and high school students, none of these experiments could be completed in a single class; further the results of the experiments confused the students because of their low consistency with the scientific knowledge presented in textbooks. Moreover, using chemicals such as bromothymol blue (BTB) and sodium bicarbonate solution in the experiments made it difficult for the students to understand them because students also had to understand the chemical reactions. In conclusion, the development of alternative experimentations, equipments and materials that enable to observe visible changes in a single class and to measure dependant variable directly and exactly is needed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0