메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제22권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
147 - 170 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to analyse Korean learners’ N-gram use between intermediate and advanced English learners. Since the use of N-gram is considered to be one of the key elements to present learners’ fluent language use, it is often discussed to judge language normality. In particular, the study is focused on different or similar use of N-gram in terms of learners’ level of language use. To this end, two kinds of Korean learner corpora (intermediate vs. advanced) are used to investigate a particular pattern from the two perspectives (grammatical and functional) and compare it with that of native learner corpus (LOCNESS). The results of study show that first, both Korean learners overuse a simplified grammatical pattern (NP+Verb: we should think about). This pattern is also distinctive between intermediate and advanced learners. Second, from the functional viewpoint, they have different patterns in the categories of Stance and Referential comparing to those of native learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0