메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제26권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
61 - 84 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
N-grams (or lexical bundles) are important linguistic units both in linguistics and in English teaching, but there have been no or few studies which test the significance of the n-grams. This paper proposes an algorithm which can test the significance of the n-grams. The algorithm proceeds as follows. For any n-gram sequence, we first construct an n×n table. Each cell (fij) in the table is filled with the bi-gram frequencies of 2 wiwj. The table goes through a χ -test, and statistical significance is calculated. In order to check the validity of our algorithm, we apply the algorithm to two corpora. One is the USA component of International Corpus of English (ICE-USA), and the other is the Korean component of the TOEFL11 corpus (TOEFL11-Korean). From two corpora, we extract 3-grams, 4-grams, and 5-grams respectively. Then, we apply the algorithm to each sequence of n-gram and conduct a significance test. We find that 1.0~2.5% of n-grams are statistically significant in the ICE-USA corpus and that 1.4~7.5% are statistically significant in the TOEFL11-Korean corpus. We also observe the tendency that Korean learners tend to overuse a small inventory of n-grams repeatedly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0