메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제24권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
191 - 215 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to investigate how Asian learners use formulaic sequence of language in their writing. Formulaic sequences, i.e., n-grams are considered to be one of the criteria for determining learners’ natural language use. Asian learners’ essays are explored in terms of grammatical and functional perspectives to illustrate their particular patterns of language use. To this end, the study analyses Korean, Chinese and Japanese learners’ academic essays found in the International Corpus of Learner English. It is found that Asian learners over-/under-use certain n-grams. From a viewpoint of grammatical structure, they overuse clause-related n-grams, such as I think this is. From a functional perspective, the category Other is significantly overused. It indicates that Asian learners prefer to use n-grams not included as Referential, Text organizer, or Stance which native speakers often use

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0