메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제23권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
125 - 145 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study conducts an analysis of ELT textbooks used in the EFL context. The investigation consists of two parts. First, features of spoken grammar of English are identified through a literature review and then the selected ELT textbooks are analyzed using those features to find out which spoken grammar features and how they are integrated in them. Although all the textbooks investigated included spoken grammar features in one way or another, they tended to emphasize particles(oh, well) or phrasal chunks(you know, I mean) over syntactic conversational structures. Another noteworthy finding was that their frequency and range also increase as the level of textbooks increases. The study therefore suggests that those textbooks have not presented spoken grammar features adequately enough with a limited view of them and that there is a concern that some learners who do not continue to take upper level classes where advanced level textbooks are used may not have a chance to encounter them. Finally, the study concludes with some arguments for inclusion of spoken grammar features in ELT textbooks and other teaching materials

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0