메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제42호
발행연도
2017.1
수록면
127 - 150 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effects of English textbooks on learners' grammatical knowledge and to analyze grammar items in 14 different middle school English textbooks for first graders in Korea. A total of 84 middle school students participated in the study. The students were divided into two groups based on the two different textbooks they used. The two groups were then further divided based on the types of tests they took. The experimental group answered the questions using grammar items presented in the textbook; the control group was only given items that were not presented in the textbook. Although the items in both tests were of approximately equal difficulty, the experimental group scored significantly higher than the control group. The results suggest that the learners' levels of knowledge of grammar are dependent upon what they learned from the grammar items in the textbooks. A further analysis of grammar items revealed that among the 193 grammar items set by the national curriculum, an average of only 9.3 items were covered in the textbook. The overall results of the study imply that curriculum developers, teachers, and publishers should consider the number of grammar items and the appropriate level of those items when dealing with middle school English textbooks in Korea.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0