메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국초등체육학회 한국초등체육학회지 한국초등체육학회지 제15권 제3호
발행연도
2010.1
수록면
223 - 236 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate causal relationships of student stress, intrinsic motivation, and satisfaction in elementary physical education class. The participants consisted of 526 5th and 6th grade students from eight elementary schools located in D city(male:264, female:262). Data were collected by using survey. Instruments were composed of students' stress(18 items), intrinsic motivation(13 items), and classroom satisfaction(13 items). The data were analyzed by using SPSS 14.0 for exploratory factor analysis, reliability analysis, and correlation analysis and by using AMOS 7.0 for confirmatory factor analysis and structure equation model analysis. The results indicated that physical education stress had statistically negative effect on intrinsic motivation and satisfaction, and intrinsic motivation had statistically positive effect on satisfaction. Intrinsic motivation showed moderate effect partially between physical education stress and satisfaction. Also, the explanatory power of all sub-factors on the physical education stress is found instruction contents appears to cause the biggest effect on it, followed by friends, teacher, preparation, environment, and punishment in order.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0