메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양재영 (한밭대학교) 김재화 (한밭대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제66호
발행연도
2016.11
수록면
343 - 351 (9page)
DOI
10.51979/KSSLS.2016.11.66.343

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to study how teacher’s behavior perceived by university students participating in liberal physical education class influences their intrinsic motivation. The subjects were 234 students (188 males, 56 females) participating in physical education classes such as tennis, bowling, badminton and golf for one semester in 2016. They completed three questionnaires which were designed to measure perceptions of teaching behavior, psychological needs and intrinsic motivation. Collected data were analyzed by using path analysis to verify a causal relationship among three research variables as research hypothesis. The results indicated that students’ perceived teaching behavior influenced their intrinsic motivation through the satisfaction of their psychological needs. Specifically, the results emphasized that relationship supportive behavior from teacher had significant impact on students’ intrinsic motivation. Practical teaching approaches based on the results are required to discuss.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-001847460