메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제29권
발행연도
2018.1
수록면
21 - 48 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study analyzes a Korean-language learner’s narrative on study abroad experience in Korea by applying positioning analysis. Narratives have been collected and analyzed as a popular source of qualitative research data in the field of Korean language education, but its analytical framework has not yet fully discussed. In this context, positioning analysis is examined as an approach to narratives-in-interaction, which can encompass content, form, and context in the analysis. The narrative of a language-learner is analyzed on the three levels of positioning analysis according to: 1) the content and characters of story, 2) the interaction in the context of the interview, 3) the sociocultural master narratives, and how the learner positions herself and negotiates her sense of self through the experiences of studying abroad in Korea. The study presents an analytical approach to narratives as meaningful resources for the linguistic and sociocultural experience and cognition of Korean-language learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0