메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤설민 (대전세종연구원) 장희숙 (우송대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제31권 제9호(통권 제145호)
발행연도
2019.9
수록면
197 - 217 (21page)
DOI
10.31336/JTLR.2019.9.31.9.197

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine structural relations among two-dimensional crowding, satisfaction, and behavioral intention. Also, it compares characteristics by year and visit experience according to the effect relationships among constructs. Results deduced from quantitative analysis are as follows:
First, human crowding had a positive effect on satisfaction and behavioral intention, whereas spatial crowding had a negative effect on them. Also, satisfaction was found to have a positive significant effect on behavioral intention. Second, Z-test indicates that the regression coefficients of two-dimensional crowing (human, spatial) when explaining satisfaction were statistically significant different between respondents in 2011 and respondents in 2017. Also, it was found that the regression coefficient of spatial crowding when explaining behavioral intention was meaningful different between the first visit and the repeat visit. Based on the findings, academic and practical implications for festival management were further suggested in the conclusion section.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (54)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0