메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제75호
발행연도
2019.1
수록면
133 - 151 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate learners’ perception regarding teacher’suse of learners’ L1 as the instructional language in the American highereducation KFL classroom in order to provide insight for using L1(English) andL2(Korean) in American college setting. 36 respondents of undergraduate KFLlearners (beginner level) participated in the online survey for this study. Thequestionnaire is consisted of five categories that are (1) learners’ preference onteacher’s use of instructional language, (2) learners’ feeling on effect oflearning, (3) judicious and optimal use of learners L1 by a teacher, (4) learners’habitual translation toward target language and (5) open question on freeopinion. The result showed that most of respondents expected a KFL teacherdelivering a course in their L1 although they expressed no clear-cut preferenceon instructional language between L1 and L2. Moreover, learners felt effectiveof L1 in all the linguistic functions such as speaking, listening, reading andwriting while they showed a strong efficacy on oral practices by L2. The normfor judicious and optimal use of L1 still remained unclear, but the function ofL1 as cognitive tools for KFL learners would arouse more judicious insight onteacher’s use of learners’ L1 in the KFL classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0