메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제30권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
245 - 282 (38page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study is to propose a means of revising the standard curricula of King Sejong Institute, a leading establishment that promotes Korean language and culture. Its current programs vary by region, depending on the educational environment of respective countries. There is also a need to develop the standard educational programs that incorporates newly developed textbooks, “Sejong Korean language conversation” and “Sejong Korean culture”, into the presently used “Sejong Korean”. To this end, we conducted an online survey for 283 people, including the institute’s faculty, administrators, and program managers, to examine how the institute’s standard program is being managed and how the newly developed textbooks are being used. On the basis of early studies and the survey result, we developed a proposal on revising the standard curricula of King Sejong Institute and managing the revised curricula. For flexible curricula management, we propose three levels of program hours: 45 52 hours for Ga(A) type, 53 75 hours for Na(B) type, and 76 104 hours for Da(C) type. Furthermore, we propose an operational model for the institute’s curricula that covers all the three above mentioned textbooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0