메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김민정 (이화여자대학교) 송은정 (사이버한국외국어대학교) 이민우 (사이버한국외국어대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제35권 제3호
발행연도
2024.9
수록면
1 - 30 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study used Focus Group Interview(FGI) to identify the competency needs of King Sejong Institute teachers and explore effective strategies to address them. The findings revealed that teachers desired to strengthen their competencies in four key areas: education knowledge, education performance, management and administration, and attitude and personality. Specifically, they expressed a need for expertise in contrastive linguistics, cultural understanding, teaching methods tailored to specific learning objectives and single-language learners, administrative task processing, organizational knowledge and conflict management, communication and counseling skills, and cross-cultural understanding. This study provides valuable insights into the competency development needs of King Sejong Institute teachers and proposes actionable strategies for retraining programs. The FGI approach effectively captured teachers’ perspectives, which may not have been adequately addressed through quantitative methods. Future research should incorporate the voices of a broader range of teachers to further contribute to their competency development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0