메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이화여자대학교 교과교육연구소 교과교육학연구 교과교육학연구 제24권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
226 - 238 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study examines the effects of YouTube production activities on phrasal verbs (PVs) learning and its affective domains. A total of 30 university students participated in eight sessions in the experiment. For the PV learning methods, one group was provided with YouTube production activities while the other group practiced PVs through role-play activities. The YouTube production group completed YouTube video production activities by collaboratively writing scripts and recording videos with mobile phones. The role play group, on the other hand, learned the target PVs with role-play worksheets. The results indicated that the YouTube production group outperformed the roleplay group in their overall post-test score and in their productive PV knowledge. Also, the YouTube production group’s post-questionnaire anxiety scores reduced significantly in comparison to the pre-questionnaire scores. The findings indicate that YouTube can be a useful tool to enhance L2 learners’ PV acquisition and retention and lower their anxiety.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0