메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오지경 (두원공과대학교) 장창권 (아시아나항공) 홍성훈 (아시아나항공)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제32권 제7호(통권 제155호)
발행연도
2020.7
수록면
413 - 430 (18page)
DOI
10.31336/JTLR.2020.7.32.7.413

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Service industry requires more interaction between individuals and departments than other industries. The importance of corporate strategic human resource management is further emphasized as a key source of competitive advantage that generates management performance and ensures the permanence of the company. This study confirmed that among the strategic human resource management sub-elements, education training, career management and compensation management directly affect job satisfaction and job satisfaction affects organizational performance and customer orientation. The study found that strategic human resource management increases the job satisfaction of service employees and enables companies to improve service quality. Ultimately, not only customer satisfaction but also the company"s performance will improve.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모델 및 가설
Ⅳ. 연구모델 및 가설
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (56)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-323-001086591