메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한수연 (상지대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제32권 제9호(통권 제157호)
발행연도
2020.9
수록면
331 - 353 (23page)
DOI
10.31336/JTLR.2020.9.32.9.331

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the impact of superior’s emotional leadership on flight attendants’ service innovative behavior, focusing on the mediating effects of Psychological Empowerment. A total of 271 surveys were retained for analysis using SPSS 21.0 for the analysis. The results of the study are as follows. First, superior’s emotional leadership had an effect on psychological empowerment(ι=.216, p<.001). Second, superior’s emotional leadership had a significant effect on flight attendants’ service Innovative behavior(β=.383, p<.001). Third, psychological empowerment had an effect on flight attendants’ service Innovative behavior(β=.414, p<.001). Finally, superior’s emotional leadership on flight attendants’ service Innovative behavior was significantly influenced by the mediating effect of psychological empowerment.
The results of this study suggest that managers need to use their emotional leadership to actively utilize caring words and actions to the cabin crew to communicate the goals and values of the organization to its members.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (56)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0