메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김영렬 (진우에스엠씨) 김종수 (진우에스엠씨) 이준호 (진우에스엠씨) 이창노 (우석대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2020년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2020.11
수록면
353 - 356 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The ultra-small vehicle has a passenger-type and cargo-type depending on its use, and the width of the car is less than 1.5 meters, which is advantageous for driving on narrow roads in urban areas or rural areas. In particular, most ultra-small vehicles are electric vehicles driving by electric motors, and although regulations on vehicle certification have been in place for more than 30 years in Europe, laws were enacted in July 2018 and speed restrictions of less than 80 kph were imposed in Korea.
Because of the size of the vehicle, the design freedom of the vehicle, such as the weight distribution of the vehicle related to the handling stability of the vehicle, the center of gravity of the vehicle and the inertial moment, and the type of suspension/steering system, is more disadvantageous than that of ordinary vehicles. In this study, various vehicle dynamics parameters produced by vehicle specifications, suspension and steering systems were measured through SPMD for the two types of ultra-small vehicles previously designed, and the values were compared with ordinary vehicles to identify inferior parameters and their degree of inferiority, and the selection of parameters to offset them and the design measures to implement them were established to contribute to the enhancement of handling stability of ultra-small cars.

목차

Abstract
1. 서론
2. SPMD 시험 개요
3. 대상 차량 및 시험결과
4. 결론 및 향후 계획
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0