메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노윤지 (고려대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第89輯
발행연도
2021.5
수록면
171 - 188 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this article, we examine the acceptance of symbolic poetry and the characteristics of poetry of Miki Rofū, a the pioneer of the early symbolist poetry movement in modern Japan. Symbolism originated in an effort to find the depth of art, and pursuing the life force and spirit. Symbolism began with a backlash against Naturalism. However, Japanese symbolic literature developed in a unique form influenced by Naturalism and Romanticism embraced in Japan at about the same time.
Symbolism can be described as "the use of concrete images to express abstract ideas and emotions." In other words, it is an art in which ideas and emotions are not directly expressed, but "implied" and "reproduced" in the reader"s mind.
The early symbolist poetry movement in Japan, which started with "Kaichoon" (1905), by Ueda Bin, led to the so-called "Hakuro period" of Kitahara Hakushu and Miki Rofū through Ariake Kambara. The world of his poetry was lyrical and somber in its early days, but gradually shifted to intellectual and ideological meditative symbolic poetry. This is attributed to his innocence regarding symbolic poetry and his fascination with Catholicism. This article explores the modernization of Japanese poetry at the end of the Meiji period, while examining the acceptance of early symbolic poems by Miki Rofū and the influence of his work on the establishment of modern Japanese poetry.

목차

1. 들어가며
2. 상징주의의 수용과 전개
3. 미키 로후의 시세계
4. 나가며
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-913-001760870