메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
아실리아 (동의대학교) 추승우 (동의대학교)
저널정보
한국관광레저학회 한국관광레저학회 학술발표대회 2021년도 제55차 한국관광레저학회 학술발표대회
발행연도
2021.7
수록면
131 - 139 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents the attributes of the Islamic Hotel concept in Indonesia. This study was designed to identify the service quality attributes of a halal-friendly hotel and evaluate the characteristic of these attributes in motivating Muslim customers" behavioral intentions using Kano Model. It can also serve as a guide for hotel managers in Korea to develop the Islamic Hotel concept in their respective hotel. The study was conducted using quantitative research, that is, data were collected through an online survey at Bahasa Indonesia. Results of this study the research findings bear practical implications in providing information to the authorities and also to the industry players about the existing guidelines for halal-friendly hotels.
A total of 220 copies were obtained, of which 192 were used as the analysis data. The analysis of the collected data assessed the service quality in terms of tangibility, reliability, responsiveness, responsiveness and safety based on the SERVQUAL for halal friendly hotels. A frequency analysis and descriptive statistical analysis were conducted to confirm the analysis of Kano model. Microsoft Excel and SPSS 21.0 statistical package program were used for this empirical analysis.

목차

Abstract
I. 서론
II. 연구 방법
III. 실증분석 및 해석
IV. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0