메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정희 (경희대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제31권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
249 - 272 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examined the current status of KFL/KSL (Korean as a Foreign/Second Language) educational contents developed in Korea so far and discussed its future direction that meets the needs of a new era and changing expectations of learners. First, KFL/KSL contents were defined as ‘all forms of materials created based on a pedagogical framework which aims to achieve the goals of Korean language education effectively.’ The materials were compiled into a database consisting of 926 paper-based textbooks, 45 websites and 44 mobile applications. The analysis of data indicated that paper-based textbooks still make up the majority of KFL/KSL materials while progress is being made to develop digitized contents and materials to meet the changing needs of learners and digital environments. For future contents, efforts should be accelerated to develop customized materials catering to learners’ individual needs as well as develop materials across various platforms along with a thorough understanding/review of the instructional media. In this new era where pedagogical paradigm is being digitized, content developers and instructors should make continues efforts to accommodate and keep pace with changing technological environment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0