메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이제영 (전주대학교)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제28권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
137 - 161 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to explore the overall effects of utilizing storytelling techniques on Korean EFL students’ English competence. For this purpose, a meta-analysis of 40 findings in 28 research articles, which are collected from RISS (www.riss.kr), was implemented to integrate the results of individual studies by computing the mean effect sizes. The results were reviewed and analyzed in terms of school types, research design, treatment period, dependent variables, and so on. The results showed that using storytelling in English classes had the positive effects on learners’ English competence in general (d=.820). Moreover, the higher effect size was calculated in the regular class than the non-regular one. However, there were no statistically significant differences in school types, treatment period, and four language skills (listening, speaking, reading, and writing). Lastly, pedagogical implications and suggestions for further studies are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (62)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0