메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한지원 (부경대학교) 전혜원 (부경대학교)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제28권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
251 - 269 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates teachers’ and students’ perceptions of the role of hedges. By comparing teaching and learning perspectives, the study analyzed their awareness of the functions and teachability of hedges in EFL contexts. To provide rudimentary knowledge of the interpersonal meaning(Halliday, 2014) conveyed by hedges, four to five week series of lectures were provided as part of the courses, and at the end of the semester, surveys were conducted. The questionnaire used for the study was modified from Kot’s(2013,2015) studies on hedges. The results indicated that teachers and students agreed with the functions of hedges, while they differed in their perceptions of EFL contexts. For the function of hedges, the students were more sensitive to hedges associated with fluency, while the teachers were more aware of hedges as a tool for communication. The participants also differed in recognizing the hedges available in teaching materials. These findings have implications for language education calling for explicit instruction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0