메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심영택 (경북대학교)
저널정보
부산외국어대학교 다문화연구소 다문화사회와 교육연구 다문화사회와 교육연구 제3권
발행연도
2019.1
수록면
51 - 74 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In 2018, the Ministry of Public Administration and Security reported that the number of foreigners staying in Korea stood at 1.86 million, or 3.6% of the total population. The 2018 Education, Statistics and Service data show that a total of 121,783 students from multicultural families are attending school education, accounting for 2.18% of the total number of students. 93,027 (3.43%), 18,068 middle school students (1.35%), and 10,688 high school students (0.6%). The language ability and difficulty in Korean language education of multicultural families are leading to difficulties in school life and the relationship between friends. Therefore, as a way to improve their language skills and Korean language education, it is suggested that multicultural families learn more by using children's literature and fairy tales. A learner-centered learning model using fairy tales was constructed to improve the language skills and Korean language education skills of multicultural families.The learning period consisted of 3 months, 12 weeks (12 time), 2 times a week, and 40 minutes of each class. Using this learning model, professor-learning will have beneficial meanings to improve the language skills and Korean language education of certain subjects such as multicultural families.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0