메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
MURPHY ODO DENNIS (부산대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제10권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
31 - 64 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
While there has been substantial research into language teachers’ beliefs and their connection to practice, less attention has been to EFL teachers’ beliefs about foreign language reading instruction. This study investigated Korean EFL teachers’ beliefs about foreign language reading instruction to better illuminate what teachers’ beliefs are and how the educational experiences they felt shaped their beliefs. A qualitative design was used to describe teachers’ interpretations of their experiences. Twenty-one Korean teachers reflected on their beliefs about English reading instruction in Korea. Reflection data showed that respondents identified biographical experiences as affecting their beliefs about teaching second-language reading. Many highlighted the importance of knowing the learner and considering learners’ emotions as key aspects of effective reading instruction. Korean English teachers’ beliefs about second language reading instruction are impacted by several previously unidentified influences that arise from outside the classroom context.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (58)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0