메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정원 (신한대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제33권 제12호(통권 제172호)
발행연도
2021.12
수록면
383 - 395 (13page)
DOI
10.31336/JTLR.2021.12.33.12.383

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the relationship among local MATJIB value, satisfaction and recommendation intention. The data of 211 questionnaires were gathered from customers who had visited local MATJIB. The relationship was examined by regression analysis of SPSS statistical program. The results of empirical analysis showed as follows. First of all, four factors of local MATJIB value(traditional value, utility value, emotional value, service quality value) were produced from factor analysis. Secondly, local MATJIB value had a high significance on satisfaction. Third, satisfaction affected recommendation intention. Finally, local MATJIB value had a high significance on recommendation intention. The theoretical and managerial implications of these results were examined.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0