메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김희진 (세종대학교) 조용현 (세종대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제34권 제5호(통권 제177호)
발행연도
2022.5
수록면
313 - 328 (16page)
DOI
10.31336/JTLR.2022.5.34.5.313

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted to understand wine community participation motive and provide marketing directions that correspond to diverse needs of consumers based on market segmentation. Data collection was conducted in October 2019 and a total of 289 valid samples were collected. As a result of conducting analysis based on K-means cluster analysis and cross analysis, the samples were clustered into four groups: ‘pursuing hands-on experience type’, ‘experiencing wine taste type’, ‘pursuing social purposes type’, and ‘pursuing knowledge type’. The derived factors were learning theory, hands-on experience, and human interchange. Pursuing hands-on experience type had a higher level of hands-on experience than other groups and experiencing wine taste type scored the lowest in all three categories. Pursuing social purposes type had the highest human interchange factor and pursuing knowledge type had the highest learning theory factor. Based on the aforementioned study results, this study provided wine marketing strategy plans and academic implications.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석 및 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-323-001624002