메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
上野由香子 (全州大学校)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第94輯
발행연도
2022.8
수록면
365 - 378 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper focuses on the error of conjugation that occurs during the process of acquiring potential expressions for Korean-Japanese children. In this paper, we analyzed this error in the following three scenario: The overall error rate, the trend of the error rate according to growth and characteristics by age, and the error form with the types of verb. The results are as follows: First, the proportion of error in the stage of acquiring the potential expressions of Korean-Japanese children is about 30%, and the trend of error by age increases significantly in children aged 5-6 and 7-9. The error rate did not decrease due to “ら抜きことば.” Additionally, with the types of verb, consonant verbs were found to be errored due to “double potential expressions”, and vowel and irregular verbs“来る.” The similarity to it of Japanese children is that vowel verbs and irregular verbs“来る” of Korean-Japanese children are errored of the“ら 抜きことば.” The difference in them is that none of “the consonant verbs-rare”, which can be seen in the third stage, could be seen in Korean-Japanese children.

목차

1. はじめに
2. 先行研究
3. 研究の目的及び方法
4. 結果
5. 分析と考察
6. おわりに
参考文献
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0