메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
雷婷 (中山大学) 黎承睿 (中山大学) 陈依诺 (延世大学)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제38호
발행연도
2022.11
수록면
153 - 178 (26page)
DOI
10.24285/CLER.2022.11.38.153

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper probes into the semantic category of the temperature word “cold(冷)”, and analyzes the semantic extension mechanism of “cold (冷)” and the word formation mechanism of “cold(冷)+X” word family. The conclusions are as follows: “cold(冷)” has other abstract meanings besides the prototypical meaning of “low temperature”. Metonymy and metaphor are important cognitive models, which are the origin of new linguistic meanings. Through the process of metaphor and metonymy, these concepts are mapped onto more complex conceptual domains beyond the temperature perception domain, forming a variety of meanings. On the basis of these extended meanings, many new words are constructed by conceptual blending, and finally these words combine into a regular and systematic “cold(冷)+X”word family.

목차

Ⅰ. 引言
Ⅱ. “冷”的词义范畴
Ⅲ. “冷”的词义扩展及构词机制
Ⅵ. 结论
参考文献
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-720-000299619