메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정병언 (부산대학교)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제35권 제3호
발행연도
2022.12
수록면
167 - 186 (20page)
DOI
10.29163/jmed.2022.12.35.3.167

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines the ways in which the musicality of architectural silence is appropriated as a strategy for representing postmodern urbanism in Richard Greenberg’s Three Days of Rain. Relying on the aesthetic value of silence in John Cage’s chance music, the essay pays attention to the representational possibility of silence created by the glass walls of Janeway House and Farnworth House. As the walls let light or sound freely come into the inside of the buildings, Greenberg employs the play as a vehicle for the landscape of a postmodern city “faithfully” represented by giving up his authorial desire of order. The episodes of the play are not consistently related with each other, and its characters are also so fragmented at non-places of the city that they are philosophically situated at “homelessness.” The audience are given freedom to fill out areas of indeterminacy in an attempt to create their own interpretation of the play. Breaking from the conventional system of order, the play tries to close the gap between art and life. Thus, it is contended that Greenberg makes audiences face the reality of life itself, while paving way to the representation of the unrepresentable.

목차

I. 서론
II. 건축과 침묵의 재현전략
III. 해석의 불가능성과 수수께끼
IV. 파편화된 도시와 장소상실
V. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-842-000323671