메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최진숙 (부산대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제103집
발행연도
2022.12
수록면
105 - 125 (21page)
DOI
10.21296/jls.2022.12.103.105

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the lexical combination and errors in Korean university students’ English composition corpus. The result shows that Korean university students frequently use nouns, lexical verbs, articles, prepositions, adjectives, adverbs, to infinitive, be verbs, personal pronoun, coordinating conjunctions, subordinate conjunctions, have verbs, and do verbs in their English writings. Moreover, in the use of lexical combinations of the four different genres of English writings, the noun and verb combinations show most frequent, yet the adjective and adverb or adverb and preposition combinations are less frequent. As a result of an analysis of word combination errors, word selection errors are relatively frequent compared to the word omitting errors. Based upon such findings, this study will provide effective ways to make collocational lists based on the learner-made collocational errors and help raise awareness of English collocation teaching in Korean EFL classrooms.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-700-000372953